studio LEVA – VILLKOR
1. Allmänt
Dessa allmänna villkor gäller för avtal om medlemskap på LEVA Åre AB och mellan den person (”Kunden”) som är namngiven i köpeavtalet, till vilket villkoren utgör en integrerad del. Avtalet är personligt och kan inte överlåtas till en annan person.
Medlemskapet inkluderar deltagande i anläggningens utbud under ordinarie schema/öppettider, i studion.
Samtliga medlemskap är medlemskort/klippkort/drop-in och ligger digitalt i Peach-appen.
Inga fysiska medlemskort/klippkort distribueras.
1.1 Generella bokningsregler
Bokad behandling, PT, workshop, evenemang, kurs eller utbildning är bindande efter att 14 dagars ångerfrist vid internetköp löpt ut. Bokning görs i Peach-appen eller Peach-webbsidan. Observera att en garanterad plats för en workshop, evenemang eller utbildning endast garanteras när betalningen har registrerats hos LEVA. Vid frånvaro debiteras full betalning. Bokning av en klass kan göras av medlemmar högst 14 dagar i förväg, bokning görs via Peach-appen eller Peach-webbsidan.
Avbokning kan ske fram till 4 timmar innan klassen startar. Om man missar 3 bokade klasser har LEVA Åre AB rätt att frysa medlemskapet i 7 dagar.
Avbokning av behandling, KAP eller PT måste ske 48 h innan för att få full återbetalning. Bokning av KAP, PT yoga, workshops, events och behandlingar är bindande efter 14 dagar enligt Distansavtalslagen. (mer om det nedan)
När man bokar via Peach-appen eller Peach-webbsidan får man ett bekräftelsemail.
2. Distansavtalslagen/Återbetalningsskyldighet
LEVA Åre AB följer distansavtalslagen vid köp via Peach-appen eller Peach-webbsida. Under förutsättning att tjänsten/träningen inte påbörjats/aktiveras har kund rätt att under ångerfristen få tillbaka erlagt belopp för varor och tjänster. Inom 14 dagar från köptillfället (”ångerfristen”) har kund som är privatperson rätt att skriftligen meddela LEVA Åre AB om han/hon ångrat sitt köp via email på hej@studioleva.se.
Om kunden utnyttjat sin ångerrätt, betalas det belopp hen har betalat för varan tillbaka snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att kunden ångrat sig. Kunden får själv betala returkostnaderna när varor sänds tillbaka. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror. Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.
3. Hälsotillstånd
Varje kund ansvarar själv för att hälsotillståndet är sådant att de utan risk kan delta i aktiviteterna på LEVA Åre AB. Alla kunder måste vara medvetna om att det finns risk till fysisk skada när de deltar i någon övning. När du deltar i träning, samtycker du till att du gör detta på din egen risk, deltar frivilligt i dessa aktiviteter och tar pauser när kroppen ber om det, tar alla risker för dig själv och samtycker till att lämna LEVA Åre AB från allt ansvar. Det är kundernas ansvar att tacka nej till assisteringar, justeringar eller verbala tips om de inte känns bra.
4. Avtalstid och uppsägning
LEVA Åre AB erbjuder medlemskap med bindningstid. Månadsmedlemskapet gäller tills vidare/löpande (betala per månad) tills kunden säger upp medlemskapet. Uppsägningstid på månadsmedlemskap är ytterligare två månader efter nästa betalperiod.
Samtliga belopp är inklusive moms (6%) och avser betalning i valuta SEK.
Månadsmedlemskap
Uppsägning av löpande månadsdebitering:
– 2 månaders bindningstid – LEVA light: 390 SEK/månad, LEVA Mera: 690 SEK/Månad LEVA Fullt ut: 990 SEK/månad (student/pensionär/arbetssökande/sjukskriven 20% rabatt på varje medlemskapsnivå). Medlemskapet debiteras månadsvis på dagen då köpet görs. Uppsägningstiden är 60 dagar (2 månader) efter nästa betalperiod och begäran görs via Peach-kontot.
Klippkort
Klippkort x 10: 1 990 SEK (1 klipp = 199 SEK). Giltigt i sex (6) månader.
Klippkort x 5: 1 100 SEK (1 klipp = 220 SEK). Giltigt i tre (3) månader.
Medlemskapet betalas i förskott (pengarna dras direkt från kundens kort vid köp).
Kampanjerbjudanden och reducerat pris
LEVA Åre AB erbjuder ibland kampanjerbjudanden eller medlemskap (“Erbjudande”). LEVA Åre AB avgör enligt eget gottfinnande vem som är berättigad till ett Erbjudande, och vi förbehåller oss rätten att upphäva ett Erbjudande och frysa kontot om vi kommer fram till att du inte är berättigad till det. Behörighetskrav och andra begränsningar och villkor visas när du registrerar dig för Erbjudandet eller i annan kommunikation som görs tillgänglig för dig.
5. Prisändringar
LEVA Åre AB äger rätt att justera priser per debiteringstillfälle.
6. Avstängning vid utebliven betalning
Om betalning inte sker enligt avtalade betalningsvillkor kommer kunden att få en påminnelse via email och ett nytt försök görs inom några dagar. Om pengarna inte kan dras efter ett nytt försök och efter att kunden har blivit meddelad, stängs medlemskapet av tillsvidare.
7. Månadsvis betalning
Betalning av månadsavgifter sker via konto/kreditkort och löpande från dagen kunder tecknar avtalet.
8. Ändring av kundens personuppgifter
Kunden skall omgående underrätta LEVA Åre AB om ändring av personfakta som namn, adress, telefonnummer eller e-mailadress.
LEVA Åre AB ansvarar inte för de fall där eventuell betalningspåminnelse eller information inte når kunden på den av kunden aktuella angivna mailadressen.
9. Ansvar för kundens ägodelar och olycksfall
LEVA Åre AB ansvarar inte för förluster på grund av stöld, inbrott eller av annan anledning för skador på kundens eller andra besökares tillhörigheter.
10. Praktiska förändringar
LEVA Åre AB förbehåller sig rätten att ändra scheman och antal pass/vecka. Säsongsmässiga förändringar av öppettider/schema annonseras via mail/nyhetsbrev och sociala medier.
11. Andra praktiska synpunkter
Tystnad eller samtal med viskande röster råder i yogasalen med respekt till andra elever och lärare. Läraren eller personalen på LEVA har rätt att be högljudda elever dämpa sig, eller lämna rummet tills klassen börjar.
Inga väskor, ytterkläder eller mobiler är tillåtna i yogasalarna. Lokalen låses under klasserna.
Efter avslutat klass skall eleven tvätta av sin lånematta, vika ihop sina filtar, och lägga tillbaka bolster, klossar och straps som denna har använt.
I lokalen önskar vi att man håller en låg samtalston samt sätter sin mobil på flygplansläge (ljudlöst undanbedes).
Kunderna på LEVA Åre AB är endast tillåtna att vistas på grundplan i fastigheten.
Att salarna står tomma betyder inte att den är tillgänglig för nedvarvning eller egen praktik, detta måste alltid stämmas av med personalen på LEVA.
LEVA kunder skall inte uppträda olämpligt mot eller störande för personal, lärare, hyresgäster eller andra personer som vistas på studion. LEVA Åre AB har alltid rätt att stänga av kunder för viss tid eller säga upp medlemskap/klippkort med omedelbar verkan om kunden bryter mot LEVA Åre AB förhållningsregler.
LEVA Åre AB ansvarar inte för hinder i eller begränsning av träningsmöjligheter vilken beror på omständigheter utanför LEVA Åre ABs kontroll och som skäligen inte har kunnat förutses, undvikas eller övervinnas, såsom brand- vatten- eller annan större skada på studion, strejk, lockout, naturkatastrof. pandemi eller myndighetsbeslut.
13. Kundregister i databas
Alla kunder registreras i en databas. Genom godkännande av detta avtal godkänner kunden den registreringen. LEVA Åre AB behandlar uppgifter om kunden för att kunna tillhandahålla och administrera kundsystem som kunden har samtyckt till.
Kundens uppgifter behandlas i enlighet med GDPR. Uppgifter utelämnas ej till tredje part om ej behandlingen är nödvändig för det aktuella ändamålet med intresseavvägning som rättslig grund.
14. Medgivande
Genom att jag, som undertecknande kund, godkänner villkoren medger jag att uttag får göras från angivet konto/kort på begäran av betalningsmottagaren LEVA Åre AB för överföring till denne.